CEFR’e Göre C1 Düzeyinde İngilizce Eğitimi


CEFR’e Göre C1 Düzeyinde İngilizce Eğitimi

İngilizce dil eğitiminde öğrencilerin CEFR’e göre C1 düzeyinde İngilizce eğitimi seviyesine geçmeleri sağlanır.  Öğrencilerin İngilizceyi okulda geçer not alınması gereken bir ders olarak görmemeleri ve öğrenmenin yanı sıra konuşabilmelerini de sağlamak amacıyla özenli çalışmalar gerçekleştirilmektedir.  Bu kapsamda öğrencilerin, Model United Nations (MUN) ve Junior Model United Nations (JMUN) organizasyonlarına, yurt dışı İngilizce dil kamplarına, Cambridge sınav hazırlık programlarına, yurt dışı öğrenci değişim programlarına katılımları desteklenir.

 

İngilizce CEFR C1

Ayrıca sınıf içi uygulamalarda öğrenciler ile gerçekleştirilen İngilizce sahne ve tiyatro gösterileriyle de yabancı bir dili günlük hayatta kullanabilmeleri sağlanmaktadır. Öğrencilerin, Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi (CEFR) kriterlerine göre, C1 seviyesinde İngilizce bilgisiyle üniversite hazırlık sınıfından muaf olacak bir yeterlilikte mezun olmaları hedeflenir. Bu hedefe ulaşma yolunda her sınıf için konulmuş olan kazanımların takip edilebilmesi amacıyla her eğitim – öğretim yılının başında ve sonunda uluslararası İngilizce seviye belirleme kriterlerine göre yapılan sınavlar ile öğrencilerin gelişmeleri takip edilir.

İngilizce CEFR

Ceceli öğrencileri, İngilizce dilini ileri seviyede öğrenmenin yanı sıra çoklu dil tercihi imkânı ile Japonca, İtalyanca ve Almanca dillerinden en az birini minimum CEFR A1 seviyesinde alarak farklı kültürlerle de tanışma imkânı bulurlar. Ceceli öğrencilerinin öncelikle Türkçeyi doğru kullanabilen ve koruyan bireyler olmaları önemsenir. Öğrencilerin kendilerini en doğru biçimde ifade etmeleri için drama, şiir, yaratıcı yazım çalışmaları ve sunum teknikleriyle dil gelişmeleri desteklenmektedir.

Günlük ders planında yer alan 20 dakika kitap okuma programı ile öğrencilerin kitap okuma alışkanlıkları pekiştirilirken, sene içinde organize edilen buluşma günleri sayesinde öğrencilere usta yazarlar ile tanışma fırsatları sunulur.

Küçük Yaşta Yabancı Dil Öğretilmesi

Araştırmalara göre, bir bebek daha doğmadan, ana dilinin gramer yapısını diğer dillerden ayırabilir.

Yaklaşık 8-9 yaşına kadar öğrenilen diller beyinde belirli bir bölgeye kaydedilir. Ancak bu yaşlardan sonra öğrenilen dil, artık farklı bir bölgeye yerleştirilir ve işte bu nedenledir ki yaş ilerledikçe bir dil öğrenmek zorlaşabilir.

Küçük yaştaki çocuklarda yaklaşık iki yaşına kadar sınırlı sayıda sözel ifade kullanırlar, ancak her şeyi kaydederler. O nedenle dil öğreniminde en önemli kural, ailenin çocuğun konuşma çabalarını pekiştirmesi ve desteklemesidir. Çocuk çevresinde konuşulan ana dili ve genel gramer kurallarını kendi yaşam etkinliği içinde yaklaşık 4-5 yaşına kadar öğrenerek kullanma becerisi kazanır.

İngilizce

İngilizce öğreniminde yaş etkeni

Genel kabul çocuğun kendi dilini konuşabileceği 2-3 yaşlarına gelmeden, başka bir dili öğretmemek yönünde olsa da son araştırmalar, bu düşüncenin çok geçerli olmadığını göstermiş durumda. Eğer bu görüş doğru olsaydı, o zaman farklı ülkelerden farklı dilleri konuşan insanların çocuklarının da benzer bir sorun yaşamaları beklenirdi. Oysa böyle bir problem olmadığını biliyoruz. Bu yüzden küçük yaşta Özel Ceceli Okulları olarak dil öğrenmenin ne kadar önemli olduğunun üstüne düşüyoruz.