Reggio Emilia Yaklaşımı


Reggio Emilia Yaklaşımı

Reggio Emilia Yaklaşımı, İtalya’nın Reggio Emilia kasabasında Malaguzzi önderliğinde doğan bu sosyokültürel akım, ABD başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde erken çocukluk eğitimcilerine ilham kaynağı olmuştur. Ankara özel okul olan Özel Ceceli Okulları’nda Reggio Emilia Yaklaşım temelli eğitim verilir.

Bilginin, çocuk tarafından, akranları ve yetişkinlerle etkileşim halinde iken yapılandırılmasını hedefleyen; ilişkilere, kültüre ve çevreye büyük önem veren

 Reggio Emilia Yaklaşımı Beş Ana Başlık İle;

  • Çocuk İmajı,
  • Öğretmen Rolü,
  • Çevrenin Rolü,
  • Proje Yaklaşımı,
  • Küçük Öğrenimler şeklinde ayrılır.

 

Reggio Emilia Yaklaşımı çocuğun; güçlü, sorgulayan, ilgili, zeki, aktif, potansiyeli ve hakları olan, yüzlerce dilini kullanarak kendini ifade edebilen, başkalarıyla işbirliği yapabilen, araştırmacı bir ruha sahip olduğunu savunmaktadır. Ceceli anaokulunda Reggio Emilia Yaklaşımı’nı benimsiyoruz.

Reggio Emilia okullarında sıradan, yüzeysel ve sıkıcı aktivitelerin yerini, çocukların ilgi ve istekleri doğrultusunda ilerleyen, derinlemesine araştırmaların yapıldığı projeler almıştır. Etkinliklerimiz sayfamızdan çalışmalarımızı görebilirsiniz. Reggio Emilia Yaklaşımı, çocukların yetişmesi için gerekli fiziksel ve sosyal ortam ve imkânı sağlayarak; belli prensipler çerçevesinde her kültürün kendine has eğitim vermesinin gerekliliğini savunarak ideal eğitim ortamlarını hedefler.

 

Reggio Emilia Yaklaşımı’nın Temelleri Neye Dayanır?

Bu yaklaşım, çocukların doğuştan sosyal, meraklı ve zekâ dolu olduğunu kabul eder. Çocuklardan aile – toplum – öğretmen – çevre dörtlüsündeki ilişkilerini harekete geçirmeleri beklenir ve eğitim modeli tamamen onların bu yönde desteklenmesi temeline dayanır.

Büyüme sürecinde olan çocukların gelişimini engelleyen bir ‘’duvar’’ olduğu düşünülür. Bahsi geçen duvar, çocukların anlaması için oldukça zor olan, yetişkinler tarafından kabul edilerek geçerliliğini yitirmiş davranış kalıpları ve güncelliğini kaybetmiş geleneksel eğitim metotlarıdır.

Ceceli Anasınıfında Reggio Emilia Yaklaşımı’nı Benimsiyoruz

Anaokulumuzda Reggio Emilia Yaklaşım eğitim sisteminden ilham alarak, çocuğun doğasına uygun eğitim vermeyi amaçladık. Ders, konu, müfredat gibi çocukların ilgilerine hitap etmeyen kalıplaşmış unsurlar değil, çocukların ilgi ve ihtiyaçları esas alınarak yürütülen proje çalışmaları ile hedeflediğimiz pek çok kavramı ve akademik beceriyi kazandırıyoruz.

Çocuğun doğasına uygun eğitimi ancak doğada verebileceğimizi biliyoruz. Bu sebeple duvarları aşıp ‘’ duvarsız okul’’ ortamı oluşturuyoruz. Duvarsız Okul, blog yazımızda çalışmalarımızı inceleyebilirsiniz. Haftanın 2 – 3 günü yağmur, çamur, soğuk, sıcak demeden, çocukların mutluluğu ve iyiliği için en etkili öğrenmelerin gerçekleşebileceği doğa gezileri planlıyoruz.

Doğa Gezilerinin Çocuklar İçin Önemi

Ceceli anaokulu öğretmenleri olarak doğa gezilerini önemsiyoruz. Çünkü günümüz şartlarında yaşam tempomuzun yoğunluğu içerisinde çocukların açık havada vakit geçirebilme imkânı olamıyor. Oysaki ‘’Açık havada zaman geçirmenin çocuklara yararları’’ üzerine büyük bir araştırma başlatan Filedelfiya Çocuk Hastanesi, Gastroenteroloji ve Beslenme Bölümü doktorlarından Dr. Burdette ve Whitaker, düzenli olarak açık havada oynama şansı verilen çocukların sadece fiziksel açıdan gelişmediklerini söylüyor.

Aynı zamanda hayâl güçleri daha kuvvetli, daha yaratıcı ve işbirliğine daha yatkın çocuklar olduklarını ifade ediyorlar.

Hal böyle olunca Reggio Emilia Yaklaşımı kapsamında Ceceli Anasınıfı öğrencilerimize ‘’doğada yapılabilecek etkinlikler’’ konulu eğitimler aldıktan sonra bu eğitimler sayesinde;

Özel Ceceli Okulları’nda Doğada Yapılabilecek Etkinlikler:
  • Doğada, dışarıda, açık havada içinde bulundukları ortam ve koşullara göre ne yapmaları gerektiğine kendi başlarına karar verebilmeleri için fırsat tanıyoruz.
  • Doğada keşifler yaparak doğa ve ekolojiyle ilgili kavramların uygulamalı olarak öğrenilmesini sağlayarak, farkındalık oluşturuyoruz.
  • Biyolojik çeşitliliğin doğal yaşam için önemini anlayan,
  • Çevre hakkında bilinçli ve aktif tutum sergileyen,

bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz.

Şehit Demet Sezen Dart Şampiyonası


Gaziantep’te gerçekleştirilen Şehit Demet Sezen Dart Şampiyonası’nda;

  • 1. gün Yıldız Kızlar’da Gizem Dilara Bozkurt 2. ,
  • Genç Kızlar’da Emine Dursun 2. ,
  • Pazar günü yapılan Yıldız Kızlar’da Pelin Kösten ve Aslı Torun 1. ,
  • Sude Nehir Akdemir ve Gizem Dilara Bozkurt 3. ,
  • Genç Kızlar’da Emine Dursun ve Ayşe Zeynep Sarıkaya 2. ,
  • Hamiyet Erva Üngör ve Elanur Keleş 3. ,
  • Büyükler’de Emine Dursun ve Ayşe Zeynep Sarıkaya 3. olmuştur.

Dart takımımız Türkiye Şampiyonası’nı 12 madalya alarak tamamlamıştır.

Sporcularımızı ve antrenörümüz Tolgay Şen’i başarılarından dolayı tebrik ederiz.

   

CEFR’e Göre C1 Düzeyinde İngilizce Eğitimi


CEFR’e Göre C1 Düzeyinde İngilizce Eğitimi

İngilizce dil eğitiminde öğrencilerin CEFR’e göre C1 düzeyinde İngilizce eğitimi seviyesine geçmeleri sağlanır.  Öğrencilerin İngilizceyi okulda geçer not alınması gereken bir ders olarak görmemeleri ve öğrenmenin yanı sıra konuşabilmelerini de sağlamak amacıyla özenli çalışmalar gerçekleştirilmektedir.  Bu kapsamda öğrencilerin, Model United Nations (MUN) ve Junior Model United Nations (JMUN) organizasyonlarına, yurt dışı İngilizce dil kamplarına, Cambridge sınav hazırlık programlarına, yurt dışı öğrenci değişim programlarına katılımları desteklenir.

 

İngilizce CEFR C1

Ayrıca sınıf içi uygulamalarda öğrenciler ile gerçekleştirilen İngilizce sahne ve tiyatro gösterileriyle de yabancı bir dili günlük hayatta kullanabilmeleri sağlanmaktadır. Öğrencilerin, Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi (CEFR) kriterlerine göre, C1 seviyesinde İngilizce bilgisiyle üniversite hazırlık sınıfından muaf olacak bir yeterlilikte mezun olmaları hedeflenir. Bu hedefe ulaşma yolunda her sınıf için konulmuş olan kazanımların takip edilebilmesi amacıyla her eğitim – öğretim yılının başında ve sonunda uluslararası İngilizce seviye belirleme kriterlerine göre yapılan sınavlar ile öğrencilerin gelişmeleri takip edilir.

İngilizce CEFR

Ceceli öğrencileri, İngilizce dilini ileri seviyede öğrenmenin yanı sıra çoklu dil tercihi imkânı ile Japonca, İtalyanca ve Almanca dillerinden en az birini minimum CEFR A1 seviyesinde alarak farklı kültürlerle de tanışma imkânı bulurlar. Ceceli öğrencilerinin öncelikle Türkçeyi doğru kullanabilen ve koruyan bireyler olmaları önemsenir. Öğrencilerin kendilerini en doğru biçimde ifade etmeleri için drama, şiir, yaratıcı yazım çalışmaları ve sunum teknikleriyle dil gelişmeleri desteklenmektedir.

Günlük ders planında yer alan 20 dakika kitap okuma programı ile öğrencilerin kitap okuma alışkanlıkları pekiştirilirken, sene içinde organize edilen buluşma günleri sayesinde öğrencilere usta yazarlar ile tanışma fırsatları sunulur.

Küçük Yaşta Yabancı Dil Öğretilmesi

Araştırmalara göre, bir bebek daha doğmadan, ana dilinin gramer yapısını diğer dillerden ayırabilir.

Yaklaşık 8-9 yaşına kadar öğrenilen diller beyinde belirli bir bölgeye kaydedilir. Ancak bu yaşlardan sonra öğrenilen dil, artık farklı bir bölgeye yerleştirilir ve işte bu nedenledir ki yaş ilerledikçe bir dil öğrenmek zorlaşabilir.

Küçük yaştaki çocuklarda yaklaşık iki yaşına kadar sınırlı sayıda sözel ifade kullanırlar, ancak her şeyi kaydederler. O nedenle dil öğreniminde en önemli kural, ailenin çocuğun konuşma çabalarını pekiştirmesi ve desteklemesidir. Çocuk çevresinde konuşulan ana dili ve genel gramer kurallarını kendi yaşam etkinliği içinde yaklaşık 4-5 yaşına kadar öğrenerek kullanma becerisi kazanır.

İngilizce

İngilizce öğreniminde yaş etkeni

Genel kabul çocuğun kendi dilini konuşabileceği 2-3 yaşlarına gelmeden, başka bir dili öğretmemek yönünde olsa da son araştırmalar, bu düşüncenin çok geçerli olmadığını göstermiş durumda. Eğer bu görüş doğru olsaydı, o zaman farklı ülkelerden farklı dilleri konuşan insanların çocuklarının da benzer bir sorun yaşamaları beklenirdi. Oysa böyle bir problem olmadığını biliyoruz. Bu yüzden küçük yaşta Özel Ceceli Okulları olarak dil öğrenmenin ne kadar önemli olduğunun üstüne düşüyoruz.