14 Madalya Gururu


Antalya’da gerçekleştirilen Şehit Demet Sezen Dart Şampiyonası’nda Özel Ceceli Okulları 14 madalyayla yeni bir rekor kırdı. Milli Takım sıralamalarında;

  • MİNİKLER’DE Nisanur Aldemir TÜRKİYE 2.’si,
  • YILDIZ KIZLAR’DA; Gizem Dilara Bozkurt ve Pelin Kösten TÜRKİYE ŞAMPİYONU, Aslı TORUN ve Azranur Zengin TÜRKİYE 3.’sü ,
  • YILDIZ ERKEKLER’DE; Ahmet Kerem AKSOY TÜRKİYE 3.’sü ,
  • GENÇ KIZLAR’DA; Emine Dursun ve Pelin KÖSTEN TÜRKİYE 2.’sİ ,
  • GENÇ ERKEKLER’DE; Taha Şahin ve Emir Ahmet Apatay TÜRKİYE 2.’si ,
  • BÜYÜK BAYANLAR’DA; Emine Dursun ve Pelin Kösten TÜRKİYE ŞAMPİYONU olmuştur.

Öğrencilerimizi ve Antrenörümüz Tolgay Şen’i tebrik ederiz.

KIBRIS DİL KAMPI


Özel Ceceli Okulları her yıl, 5 ve 6. sınıf öğrencilerine Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti sınırlarında bambaşka bir ortamda, renkli, eğlenceli, bol öğrenmeli bir yabancı dil kamp süreci sağlamaktadır.

1706 Boston doğumlu ünlü yazar, kâşif, bilim adamı ve diplomat Benjamin Franklin’in günümüze değin uzanmış; etkisini yitirmek yerine araştırmayı seven ve yaptığı işi en iyi şekilde icra etmek isteyen her bir eğitimci tarafından defalarca yeni baştan keşfedilen sözleri, belki de en güçlü mesaj içerenlerden biridir. Gerçek bir eğitimci bilir ki öğrenen işin içine ne kadar dahil edilirse öğrenme eylemi de o derece güçlü kılınır.

kıbrıs ingilizce dil kampı

Kıbrıs Dil Kampı Sürecinde;

Etkili yabancı dil öğretimi üzerine sayısız araştırma yapılmış ve yapılan araştırmaların neticesinde yabancı dilde dört temel beceri olan; okuma, yazma, konuşma ve dinleme unsurlarının günümüze dek öğretmeni ve öğrenciyi en çok zorlayan iki tanesinin dinleme ve konuşma olduğu ortaya çıkmıştır. Duyduğunu anlama ve cevap verebilme yabancı bir dilin öğrenildiğinin en güçlü göstergesidir.

kıbrıs dil kampı

Bu zamana kadar eğitim kurumlarının pek çoğu dil bilgisel anlamda yabancı dil öğretimini sağlamış olsa da esas hedef olan konuşma ve duyduğunu anlama yetilerini kazandırma konusunda yetersiz kalmışlardır. Bu ifade, dil becerileri kazandırılmasında eğitimciler tarafından sıklıkla vurgulanır, yalnızca kitaplar üzerinden gramere dayalı öğrenme tarzı etkili bir dil öğrenme yolu kesinlikle değildir. O dili gün içerisinde sıklıkla duyuyor olmak öğrenenin konuşma yeteneğini de geliştirecektir.

Özel Ceceli Okulları’nda;

Anasınıfından liseye öğrencilerin İngilizceyi dört temel beceride de üst düzeye taşıma çabası bulunmaktadır. Derslerimizde kullandığımız metotlar ve öğrencilerimizin derslerde kazandıkları dört temel beceriden ikisi olan dinleme ve konuşma becerilerini sergileme şansı buldukları yeni ödev sistemimiz ile Franklin’in işâret ettiği öğrenimi yaşantıya çevirme, öğrenimin içine dahil etme işlevlerini yerine getirmekteyiz. Tüm bu etkin katılımlı yabancı dil sistemi yaşantısının yanı sıra;

Özel Ceceli Okulları her yıl, 5. ve 6. sınıf öğrencilerine Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti sınırlarında bambaşka bir çevrede, bol öğrenmeli ve eğlenceli bir kamp süreci sağlar. Yaklaşık bir haftalık kamp sürecinde öğrencilerimiz, sınır ötesinde, farklı milletlerden insanlarla; güvenli ve sistemli, iyi organize edilmiş imkânlar dahilinde sohbet etme şansı bulundurmaktadır.

Kıbrıs kampı ile öğrencilerimiz İngilizce öğreniminde kazandıkları becerileri gerçek hayatta bilfiil yaşama, sergileme ve bu bağlamda öz güven duygusu oluşturma şansı bulmaktadırlar. Evinden uzakta, kendi sorumluluğunu almak, kendi ayakları üzerinde durmak mutlaka öğrencilerimizi geliştirecek etkenlerdir.

kıbrıs kampı

Hangi amaçla olursa olsun dil yeterliliği kazanmak ve hayata geçirmek için yurt dışında bir dil kampı eğitimi almak ve bu süreçte birçok farklı deneyim edinmek gelecekte büyük fırsatlar yaratacaktır.

TÜBİTAK’tan Bronz Madalya


Bu yıl 12’incisi gerçekleştirilen TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Yarışması’nda Ceceli Okulları olarak Türkçe kategorisinde yer alan

‘‘Okuma Aracının 6. Sınıf Öğrencilerinin Anlama Becerisine Etkisi’’ adlı projemizle bronz madalya kazanmanın gururunu yaşadık.

 

Biyoloji, Fizik, Kimya, Matematik, Değerler Eğitimi, Kodlama, Tarih ve Türkçe olmak üzere sekiz alanda düzenlendi.

Yarışmada projelerin ön değerlendirmeleri, farklı üniversitelere mensup uzman akademisyenler tarafından oluşan bölge jürileri tarafından yapıldı.

Ankara bölgesinde toplamda 80 projenin seçildiği yarışmada, iki projemiz de 80 proje arasında yerini aldı.

 

‘‘Okuma Aracının 6. Sınıf Öğrencilerinin Anlama Becerisine Etkisi’ ve ‘‘Kinect ile Şekil Çizmeyi Öğreniyorum’’ projelerimiz yarışma boyunca sergilendi. Öğrencilerimiz, sergi boyunca yaptıkları projelerin başındaydılar. Ankara bölgesinde yapılan finalde Türkçe kategorisinde gerçekleştirdiğimiz proje ile BRONZ madalya almaya hak kazandık.

29 Mart 2018 tarihinde düzenlenen ödül töreninde öğrencilerimiz büyük bir başarıya imza attılar.

Geleceğin mucitlerini bu büyük başarısından dolayı tebrik ediyoruz.

Reggio Emilia Yaklaşımı


Reggio Emilia Yaklaşımı

Reggio Emilia Yaklaşımı, İtalya’nın Reggio Emilia kasabasında Malaguzzi önderliğinde doğan bu sosyokültürel akım, ABD başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde erken çocukluk eğitimcilerine ilham kaynağı olmuştur. Ankara özel okul olan Özel Ceceli Okulları’nda Reggio Emilia Yaklaşım temelli eğitim verilir.

Bilginin, çocuk tarafından, akranları ve yetişkinlerle etkileşim halinde iken yapılandırılmasını hedefleyen; ilişkilere, kültüre ve çevreye büyük önem veren

 Reggio Emilia Yaklaşımı Beş Ana Başlık İle;

  • Çocuk İmajı,
  • Öğretmen Rolü,
  • Çevrenin Rolü,
  • Proje Yaklaşımı,
  • Küçük Öğrenimler şeklinde ayrılır.

 

Reggio Emilia Yaklaşımı çocuğun; güçlü, sorgulayan, ilgili, zeki, aktif, potansiyeli ve hakları olan, yüzlerce dilini kullanarak kendini ifade edebilen, başkalarıyla işbirliği yapabilen, araştırmacı bir ruha sahip olduğunu savunmaktadır. Ceceli anaokulunda Reggio Emilia Yaklaşımı’nı benimsiyoruz.

Reggio Emilia okullarında sıradan, yüzeysel ve sıkıcı aktivitelerin yerini, çocukların ilgi ve istekleri doğrultusunda ilerleyen, derinlemesine araştırmaların yapıldığı projeler almıştır. Etkinliklerimiz sayfamızdan çalışmalarımızı görebilirsiniz. Reggio Emilia Yaklaşımı, çocukların yetişmesi için gerekli fiziksel ve sosyal ortam ve imkânı sağlayarak; belli prensipler çerçevesinde her kültürün kendine has eğitim vermesinin gerekliliğini savunarak ideal eğitim ortamlarını hedefler.

 

Reggio Emilia Yaklaşımı’nın Temelleri Neye Dayanır?

Bu yaklaşım, çocukların doğuştan sosyal, meraklı ve zekâ dolu olduğunu kabul eder. Çocuklardan aile – toplum – öğretmen – çevre dörtlüsündeki ilişkilerini harekete geçirmeleri beklenir ve eğitim modeli tamamen onların bu yönde desteklenmesi temeline dayanır.

Büyüme sürecinde olan çocukların gelişimini engelleyen bir ‘’duvar’’ olduğu düşünülür. Bahsi geçen duvar, çocukların anlaması için oldukça zor olan, yetişkinler tarafından kabul edilerek geçerliliğini yitirmiş davranış kalıpları ve güncelliğini kaybetmiş geleneksel eğitim metotlarıdır.

Ceceli Anasınıfında Reggio Emilia Yaklaşımı’nı Benimsiyoruz

Anaokulumuzda Reggio Emilia Yaklaşım eğitim sisteminden ilham alarak, çocuğun doğasına uygun eğitim vermeyi amaçladık. Ders, konu, müfredat gibi çocukların ilgilerine hitap etmeyen kalıplaşmış unsurlar değil, çocukların ilgi ve ihtiyaçları esas alınarak yürütülen proje çalışmaları ile hedeflediğimiz pek çok kavramı ve akademik beceriyi kazandırıyoruz.

Çocuğun doğasına uygun eğitimi ancak doğada verebileceğimizi biliyoruz. Bu sebeple duvarları aşıp ‘’ duvarsız okul’’ ortamı oluşturuyoruz. Duvarsız Okul, blog yazımızda çalışmalarımızı inceleyebilirsiniz. Haftanın 2 – 3 günü yağmur, çamur, soğuk, sıcak demeden, çocukların mutluluğu ve iyiliği için en etkili öğrenmelerin gerçekleşebileceği doğa gezileri planlıyoruz.

Doğa Gezilerinin Çocuklar İçin Önemi

Ceceli anaokulu öğretmenleri olarak doğa gezilerini önemsiyoruz. Çünkü günümüz şartlarında yaşam tempomuzun yoğunluğu içerisinde çocukların açık havada vakit geçirebilme imkânı olamıyor. Oysaki ‘’Açık havada zaman geçirmenin çocuklara yararları’’ üzerine büyük bir araştırma başlatan Filedelfiya Çocuk Hastanesi, Gastroenteroloji ve Beslenme Bölümü doktorlarından Dr. Burdette ve Whitaker, düzenli olarak açık havada oynama şansı verilen çocukların sadece fiziksel açıdan gelişmediklerini söylüyor.

Aynı zamanda hayâl güçleri daha kuvvetli, daha yaratıcı ve işbirliğine daha yatkın çocuklar olduklarını ifade ediyorlar.

Hal böyle olunca Reggio Emilia Yaklaşımı kapsamında Ceceli Anasınıfı öğrencilerimize ‘’doğada yapılabilecek etkinlikler’’ konulu eğitimler aldıktan sonra bu eğitimler sayesinde;

Özel Ceceli Okulları’nda Doğada Yapılabilecek Etkinlikler:
  • Doğada, dışarıda, açık havada içinde bulundukları ortam ve koşullara göre ne yapmaları gerektiğine kendi başlarına karar verebilmeleri için fırsat tanıyoruz.
  • Doğada keşifler yaparak doğa ve ekolojiyle ilgili kavramların uygulamalı olarak öğrenilmesini sağlayarak, farkındalık oluşturuyoruz.
  • Biyolojik çeşitliliğin doğal yaşam için önemini anlayan,
  • Çevre hakkında bilinçli ve aktif tutum sergileyen,

bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz.

Şehit Demet Sezen Dart Şampiyonası


Gaziantep’te gerçekleştirilen Şehit Demet Sezen Dart Şampiyonası’nda;

  • 1. gün Yıldız Kızlar’da Gizem Dilara Bozkurt 2. ,
  • Genç Kızlar’da Emine Dursun 2. ,
  • Pazar günü yapılan Yıldız Kızlar’da Pelin Kösten ve Aslı Torun 1. ,
  • Sude Nehir Akdemir ve Gizem Dilara Bozkurt 3. ,
  • Genç Kızlar’da Emine Dursun ve Ayşe Zeynep Sarıkaya 2. ,
  • Hamiyet Erva Üngör ve Elanur Keleş 3. ,
  • Büyükler’de Emine Dursun ve Ayşe Zeynep Sarıkaya 3. olmuştur.

Dart takımımız Türkiye Şampiyonası’nı 12 madalya alarak tamamlamıştır.

Sporcularımızı ve antrenörümüz Tolgay Şen’i başarılarından dolayı tebrik ederiz.