Karabağ Gazisi Doç. Dr. Knyaz Aslan ile Hocalı Katliamı Konferansı


Karabağ Savaşı sırasında 26 Şubat 1992 tarihinde Azerbaycan’ın Dağlık Karabağ bölgesindeki Hocalı kasabasında yaşanan ve Azeri sivillerin Ermenistan’a bağlı kuvvetler tarafından toplu şekilde işkencelerleldürüldüğü Hocalı Katliamı’nın 27.yıldönümünde Karabağ’da savaş atmosferini bizzat gören Karabağ Gazisi Azerbaycan Devlet Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Knyaz Aslan Hocalı Katliamı öğrencilerimizin tarihe tanıklık etmesini sağlayan bir konferans verdi. Konferans vesilesiyle Hocalı’da hayatını keybeden Azeri ırkdaşlarımızı andık.

Konferansın gerçekleşmesi için emeği geçen hocamız Cafer Kardaş’a teşekkür ediyoruz.

 

Ceceli Okulları Dart Takımı Bölge Şampiyonu!


 

Bolu’da organize edilen Okullararası Dart Şampiyonası’nda Genç Kız Okul Takımımız bölge şampiyonu olmuştur.  Başarılarından dolayı öğrencilerimizi ve Antrenörümüz Tolgay Şen’i tebrik ederiz.

YKS Hazırlıkta Özel Ceceli Anadolu ve Fen Lisesi


YKS HAZIRLIKTA ÖZEL CECELİ ANADOLU VE FEN LİSESİ

Özel Ceceli Anadolu lisesi ve Fen lisesi olarak eğitimde öncü konumdayız. Ankara’daki özel Anadolu ve fen lisesi içerisinde çeyrek asırdan fazla eğitim deneyimimizi aktarıyoruz. 2010 yılından bu yana kullandığımız ve aşina olduğumuz sınav sistemi 2018 yılında YÖK kararıyla sekiz seneden sonra köklü bir değişikliğe uğradı.

YGS LYS sistemi iki aşamadan ve toplamda altı oturumdan oluşan 9 puan türüne sahip bir sistemken hem ismi hem de içeriği değişerek karşımıza TYT / AYT = YKS yani Yükseköğretim Kurumlarına Giriş Sınavı olarak geldi.

Peki, biz Ankara Özel Ceceli Okulları olarak bu değişiklikler kapsamında

neler yaptık ve neler yapıyoruz?

Öncelikle 11 ve 12. sınıflarımızın etüt sisteminde köklü bir değişikliğe gittik. Geçtiğimiz yıllarda Pazartesi ve Perşembe günleri olmak üzere 3 er saatten yaptığımız etüdlerimizi tüm haftaya yayarak her öğrencinin faydalanabileceği özel ders (soru çözümü) sistemine geçtik.

Öğrencilerimiz özel dersleri ve takviye konu anlatımı gurup dersleri için k12 sistemi üzerinden randevu alabiliyorlar ve özel dersler okulun bitiş saatiyle başlayıp 20 şer dakika olacak şekilde 3 periyotta veriliyor. Ve bu sayede toplu etütlere nazaran maksimum verim sağlanmış oluyoruz.

Geçtiğim yıldan bu yana yoğunlaştırılmış sınav hazırlık programlarımız ve kış kamplarımızın yanı sıra 11. ve 12. sınıflarımız için belirlediğimiz deneme sınavlarımız devam ederken YKS ye yaklaştığımız şu günlerde 12.sınıflarımız için ayrı bir program daha oluşturduk.

Bu programda 20 TYT ve 20 AYT olmak üzere toplam 40 deneme sınavı yapıyoruz. Deneme sınavlarını öğleden önce bir gün TYT bir gün AYT olacak şekilde, öğleden sonra ise deneme soru çözüm saatleri, özel ders saatleri, gurup konu anlatım ders saatleri şeklinde planladık ve öğrencilerimizin geleceğini belirleyecek olan bu önemli sınavlar için geri sayım başlattığımız son günlerde programımızı tamamlamak üzereyiz.

Dershaneye ihtiyaç bırakmayan sınav hazırlık programlarımız ile “Okul Sana Yeter” diyoruz.

 

 

Oyunlarla Yabancı Dil Öğrenebilirim!


Yabancı Dil Öğrenim Süreci

Araştırmalara göre, yabancı dil bir bebek daha doğmadan, ana dilinin gramer yapısını diğer dillerden ayırabiliyor. Yaklaşık 8-9 yaşına kadar öğrenilen diller beyinde belirli bir bölgeye kaydediliyor. Ancak bu yaşlardan sonra öğrenilen bir dil, artık farklı bir bölgeye yerleştiriliyor ve bu nedenledir ki yaş ilerledikçe bir dili öğrenmek zorlaşıyor.

Yabancı dil Öğreniminde Yaş Etkeni

Çocuklar yaklaşık iki yaşına kadar sınırlı sayıda sözel ifade kullanırlar, ancak her şeyi kaydederler. o nedenle dil öğreniminde en önemli kural, ailenin çocuğun konuşma çabalarını pekiştirmesi ve desteklemesi gerekir. Çocuk çevresinde konuşulan ana dili ve genel gramer kurallarını kendi yaşam etkinliği içinde yaklaşık 4-5 yaşına kadar öğrenerek kullanma becerisini kazanır. Çocuklara yabancı bir dili öğretmenin kesin bir kuralı ve yaşı yoktur. Genel kabul çocuğun kendi dilini konuşabileceği 2-3 yaşına gelmeden, başka bir dil öğrenmemek yönünde olsa da son araştırmalar, bu düşüncenin çok geçerli olmadığını göstermiş durumdadır.

Eğer bu görüş doğru olsaydı, o zaman farklı ülkelerden farklı dilleri konuşan insanların çocuklarının da benzer bir sorun yaşamaları beklenirdi. Oysa böyle bir problem olmadığını biliyoruz. Üstelik çocuk hangi ebeveyniyle hangi dili konuşacağını bilerek dil seçebiliyor ve asla dilleri birbirine karıştırmıyor.

Eğer ailede yabancı dil bilen kişiler yoksa ve çocuğa yabancı dil öğretilmek isteniyorsa, bazı kurallara dikkat etmek gerekir:

Öncellikle çocuğun yaşı çok önemlidir. Küçük yaşlarda dil öğretimi çok yararlıdır. Ancak çocuğun, öncelikle kendi dilinin gramer yapısını doğru öğrenmesini sağlamak gerekir.

Çocuğun yaşına uygun dil öğretimine başlamak,

Bunun için öğretilecek dili iyi bilen bir uzmanla çalışmak,

Önce oyunlarla dil öğretimine geçmek,

Asla zorlayıcı olmamak,

Konuyu bir ders çalışma gibi görmemek gibi kurallar çok önemlidir.

Pek çok aile, çocuğunun en az bir yabancı dili iyi düzeyde bilmesini ister. Dil öğrenmenin zekâ ve hafıza gelişimi açısından ciddi yararları olduğu bir gerçektir. Ancak yabancı bir dil öğrenmek diğer pek çok öğrenme biçimlerinden farklı süreçler içermektedir. O nedenle gerek kendi ana dilini öğrenirken gerekse başka bir dili öğrenirken ailenin tutumu son derecede önemlidir.

Çocuklar, her şeyi kolaylıkla öğrenebilirler. Tek ihtiyaçları sadece biraz desteklenmek olabilir. Bu nedenle çocuk gelişiminde hep üzerinde durduğumuz gibi, en temel kural olan ” doğru ve olumlu her davranışı pekiştirme” kuralı burada da geçerlidir.