Yüzme Sporu Hakkında Her Şey…


Yüzme Sporu Hakkında Her Şey…

 Yaz ayına girdiğimiz şu zaman diliminde çocuklar, havuzun ve denizin keyfini çıkartmak için sabırsızlanıyorlar. Peki, yüzme sporu onların gelişimi ve keyifli vakit geçirmeleri için uygun mu? Bu arada aklınızda ‘Yüzmeye kaç yaşında başlanabilir?’, ‘Çocuklara yüzme öğrenirken ve yüzme öğretilirken nelere dikkat edilmeli?’ gibi sorular olabilir.

Yüzmenin Faydaları

 Yüzme sporu; kalp-damar direncini güçlendirip, metabolizmayı hızlandırır. Vücut Koordinasyonlarını geliştirir ve kol ve göğüs kaslarını canlandırır. Çocuklarda bağımsızlığı ve özgüveni geliştirir. Havuz ya da denizde çocuklar farklı duygu ve hareket becerileri kazanabilirler. Basınç duygusunu, kuvvete karşı koymayı ve kaldırma kuvvetini pratik olarak anlayabilirler.

Yüzerken eklem ve bağlar diğer sporlara göre daha az zorlanmaktadır. Yüzme sporunu diğer sporlardan ayıran diğer bir özellik ise; yaşı ve kilosu kaç olursa olsun öğrenildiği takdirde, herkesin tehlikesizce yapabilecek olmasıdır. Sportif olarak performans sporcusu boyutunda yüzen çocukların gelişme dönemlerinde, kendilerine güvenen, hırslı, dikkat eksikliğini neredeyse ortadan kaldıran, disiplinli, aktif ve başarılı bireyler olmasında büyük oranda katkı sağlar.

yüzme sporu hakkında her şey...

 

Yüzmeye Kaç Yaşında Başlanmalı?

Yüzme sporu yeni hareket imkanları sağlamaktadır. Çocuklar su ile ne kadar erken tanışırlarsa, suya ne kadar erken alışırlarsa, o kadar fayda sağlarlar. Yüzmeye başlama yaşı için en uygun yaş aralığı 5–8 yaş arasıdır.

Yüzme Eğitimi Alırken En Önemli Güvenlik Kuralları Nedir?

Eğitim verecek antrenörün muhakkak antrenörlük belgesine sahip olması gerekmektedir. Denizde yüzme eğitimi alınacaksa muhakkak sahilde görevli cankurtaranın olduğu kontrol edilmelidir. Çocuklar için eğitim aldırırken, önce eğitim havuzunda başlamak, çocukların kendilerine özgüveni oluşturulduktan sonra da onları büyük havuza almak gerekmektedir.

yüzme sporu hakkında her şey

Yüzmenin Sağlığımız Açısından Faydaları ve Beslenmemizin Önemi

Düzenli olarak yapılan yüzme egzersizleri; sigara ve alkol alışkanlığı olan kişilerde alışkanlığı azaltmakta olup obezite sorununu önlemektedir. Yapılan düzenli yüzme egzersizleri sonucunda, şeker hastalarının daha az insülin gereksinimi olmaktadır. Yüzme egzersizleri stresimizi azaltıp sırt ağrılarımızı ortadan kaldırır. Yüzme sürecinde vücudumuz 1 saatlik egzersizde 800 ve 900 kalori yakar. Yüzme egzersizden en az iki saat önce, beslenmeyi bitirmiş olmak lazım. Ancak sulu besin alındığında beklemeye gerek yoktur.

Yüzme sonrasında da en az bir buçuk saat bekleyip beslenmeye geçilmelidir. Yüzme egzersizleri öncesi ve sonrasında karbonhidrat ve protein ağırlıklı beslenilmelidir. Yüzme egzersizi sırasında bol sıvı tüketimi gerçekleştiğinden, vücudun sıvı gereksinimi olacaktır.

 Yüzme konusunda çocukların yeteneklerini geliştirmek için destekliyoruz. Ceceli Spor Kulübü’nde geleceğin milli sporcularını yetiştiriyoruz.